close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך בוחרים קרקע חקלאית - כל הטיפים החשובים

מערכת שורשד טבת, תשפג28/12/2022

בחירת קרקע חקלאית היא כמו בחירה של נכס – כך תצטרכו להסתכל על הדברים. בחירה לא נכונה של קרקעות חקלאיות תוביל אתכם להרוויח מהן פחות ממה שתיארתם לעצמכם

תגיות:
צילום: freepik
בחירת קרקע חקלאית היא כמו בחירה של נכס – כך תצטרכו להסתכל על הדברים. בחירה לא נכונה של קרקעות חקלאיות תוביל אתכם להרוויח מהן פחות ממה שתיארתם לעצמכם. אם אתם כאן סימן שאתם מעוניינים לרכוש קרקע המוגדרת לחקלאות כדי שתוכלו להפשיר אותה בעתיד. עם זאת לכל קרקע חקלאית יש את הסיפור שלה, חובה עליכם לעשות בחירה שתהיה מתאימה לכם. נזכיר כי הבחירה שנכונה ומתאימה לכם היא לא הבחירה שתהיה נכונה ומתאימה בשביל אחרים. לכל אחד יש את הדברים הנכונים עבורו אלה שיגרמו לו ללכת על עסקה ספציפית. אנו כאן כדי להציף את הדברים החשובים שאותם חובה עליכם לבחון טרם בחירת הקרקע.

מי מחזיק בבעלות על הקרקע
בואו נודה על האמת, אינכם יכולים לדעת על סמך שיחה אחת מי מחזיק בבעלות על הקרקע. יכול להיות שהאדם שעומד מולכם לא מחזיק בבעלות על הקרקע אותה תרצו לרכוש. כדי למנוע בעיות מיותרת יהיה עליכם לבחון מי הוא האדם שרכש את הקרקע והיא רשומה על שמו. גם אם הוא מינה מיופה כוח, מוטב כי תבחנו היטב מי מחזיק בבעלות על השטח. כך לא תמצאו את עצמכם במצב בו תכניסו ראש בריא אל תוך מיטה חולה.

תגיעו פיזית לראות את הקרקע
בשונה מנכס, לא באמת יהיו דברים מיוחדים שאותם תוכלו לראות במו עיניכם. עם זאת ישנה חשיבות עליונה להגיע ולראות את הקרקע החקלאית שאותה תרצו לרכוש. הסיבה לכך תהיה הרצון הטבעי לבחון בדיוק מה אתם רוכשים ועד כמה מה שאמרו לכם הוא רלוונטי. תסתכלו מה נמצא בקרבת הקרקע והאם השטח גדול מספיק כדי לבנות עליו. אין דבר יותר טוב מאשר מבט עיניים, בטח כאשר מדובר על דבר שהוא יכול להיות חמקמק ולא ברור.

העלות הכספית מא' ועד ת'
קיבלתם הצעת מחיר שנראית לכם מעולה? תבחנו היטב אילו הוצאות כספיות נוספות נלוות לעלות הכספית הבסיסית. אל תביאו את עצמכם למצב שבו אתם לא יודעים בדיוק כמה תעלה לכם ההרפתקה. בכל זאת חשוב להבין כי לא תסבכו את עצמכם עם הוצאות גבוהות שלא לקחתם אותן בחשבון. עם האיש הנכון שילווה אתכם לאורך הדרך תוכלו לעשות חישובים מדויקים שימנעו מכם הפתעות מרובות בהקשר הזה.


הסטטוס בו מוגדרת הקרקע
לכל קרקע חקלאית יש את הייעוד שלה, גם הסטטוס הפנימי משתנה כל הזמן. ישנן קרקעות חקלאיות שנמצאות מרחק קטן מהפשרה מלאה, קרקעות אחרות נמצאות בצד השני של המתרס. כדי שתדעו בדיוק אל תוך מה אתם נכנסים יהיה עליכם להבין מהו הסטטוס של הקרקע. גם אם הקרקע לא קרובה להפשרה, טוב יהיה שתדעו זאת לפני שתכניסו את היד אל תוך הכיס. רוצים לרכוש קרקע חקלאית על סף הפשרה? גוש 7676 יספק לכם הזדמנויות שלא יהיו לכם כמותן.
הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה